VÝZNAM TAROTOVÝCH KARET V EPIZODĚ 6 (DURARARA!!x2 KETSU)

LET'S TALK ABOUT IZAYA'S DEEP SHITS PART 1




Jelikož jsem na to našla pěknej článek a přišlo mi to zajímavý, rozhodla jsem se to přeložit, tak snad se mi to v rámci mezí nějak povede. Překládat animo, mangu a pak článek je docela rozdíl, i když se to tak na první pohled nemusí zdát, ale je prostě jiný, vidět text, jako souvislej text, a ne jako větu v bublině nebo půlku věty na lince.. To vám ale asi stejně moc neřekne, přejděme tedy k věci.
(Edit: překládalo se mi to mnohem líp než nějaký animo :D )

Takže se nám tu naskytla scénka Izayi, kterej vykládá o všem, co se děje, zatimco si hraje a staví si pyramidu z tarotových karet, kterou nakonec zbortí. Autor tohoto článku se zaměřil na těch 5, který byly ukázaný zblízka, aby zjistil, jak moc opravdu sedí jejich význam.




Věž

Tahle je dost zřejmá. Věž znamená masivní pozdvižení a pohromu a tohle je karta, kterou držel, když přetínal vejpůl šachového pěšáka, zatímco škodolibě mluvil o Mikadovi. Ze všech karet, které byly ukázané, je tohle ta najkřehčí. Že všechno skončí v plamenech, jsme věděli minimálně od Ketsu série.


Dál, když mluví o vyřazení ne-lidských hráčů ze hry, vyhodí stranou do popelníku 3 karty:




Anri - Hvězda

Co je zajímavé, že Hvězda je jediná obrácená karta. Když je vzpřímeně, znamená to víru a naději v budoucnost a víru v sebe sama. Když je obráceně, je to zoufalství, skleslost a myšlení negativně. Patrně to taky může znázorňovat pocity "odpojení" od života.



Kujiragi - Měsíc

Měsíc má patrně hodně co dělat se sny a iluzemi. Taky s klamáním, hlavně věci, co nejsou skutečně tak, jak se zdají, což Kujiragi dle mě poměrně dobře vystihuje. Stránka, na kterou jsem se dívala, taky říkala tohle, což se mi vážně líbilo, v souvislosti s Kujiragi: "Častokrát se Měsíc objevuje, když si nejste jistí svým cílem, nebo cestou, kterou putujete, nicméně putujete pořád dál."


Celty - Smrt

Tady je zřejmé propojení Celty s kartou Smrti, jelikož je dullahan. Ale je to taky fakt, že Smrt je konec (a taky nový začátek, který přichází po konci,) změna, a taky jak se člověk s tou změnou vypořádá. Může to taky znamenat něco opustit.
(lidi, asi většina nevíte, ale tohle tak pekelně sedí, až mě mrazí..Však uvidíte na konci Drrr)



A po těhle třech je tu další narušitel, o kterém Izaya mluví, zatímco zvedá kartu:


Shizuo - Síla

Síla, jako karta pro Shizua, je zajímavá, protože tato karta je speciálně o vnitřní síle a odhodlanosti. Je o postavení se svému strachu a zvládnutí svých emocí a v tohle je v podstatě celý příběh Shizuovy postavy.



A pak je Izaya všechny zapálí. Jestli to není masivně symbolické, tak nevím, co to je.


A to je všechno. Vážně nemám žádný velkolepý závěr. Jenom mi to přišlo jako neuvěřitelně zajímavý detail.

Komentáře

Oblíbené příspěvky